poniedziałek, 17 stycznia 2011

Opowiadanie o drwalu ( działanie mózgu )

Pewnego razu drwala odwiedził sprzedawca pił łańcuchowych.

- Dzień dobry. Czy może mi Pan powiedzieć, ile drzew jest Pan w stanie ściąć w ciągu dnia?
- W ciągu jednego dnia ścinam jedno duże drzewo. Mam też czas, aby porąbać je na tak małe kawałki, jakie są mi potrzebna – odpowiedział drwal.
- Mam tutaj narzędzie, dzięki któremu zetnie Pan i potnie na kawałki 10 drzew dziennie, nie wysilając się przy tym tak jak teraz. Zostawię Panu jedną piłę, aby mógł Pan przetestować narzędzie. Wrócę za tydzień sprawdzić, czy zdecyduje się Pan na zakup.
Po tygodniu sprzedawca powrócił do drwala, pewny udanej sprzedaży. Niestety drwal nie był zachwycony jego widokiem.
- Zabieraj Pan to badziewie! – krzyknął drwal.
- Dlaczego? Czy narzędzie nie spełnia Pana oczekiwań? – zapytał zdziwiony sprzedawca.
- Tym złomem nie udało mi się ściąć ani jednego drzewa! Nie mówiąc już o porąbaniu go! – odparł zdenerwowany drwal.
- Proszę pokazać mi, w jaki sposób próbował Pan ściąć drzewo – poprosił sprzedawca.
Drwal wziął piłę do ręki podszedł do drzewa i zaczął w nie uderzać maszyną. Rozbawiony sprzedawca poprosił drwala, by dał mu narzędzie. Odpalił piłę i w mgnieniu oka powalił drzewo. Drwal nie wierzył własnym oczom.

Bardzo podobnie przedstawia się sytuacja, jeśli chodzi o ludzki mózg. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak potężne i wydajne narzędzie posiada. Nie wiedzą nawet jak je uruchomić, aby działało z korzyścią dla nich. Pomogę Ci zrozumieć w jaki sposób możesz zacząć w pełni korzystać z możliwości swojego umysłu już niedługo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz