środa, 19 stycznia 2011

E -learning cd.

Do zalet e-learningu często zalicza się ruchomy czas nauki i wygodę uczniów (szczególnie, jeśli mają oni jeszcze inne obowiązki), ułatwienie komunikacji między uczniami, lepsze dostosowanie do potrzeb uczniów, większe urozmaicenie nauki dzięki zastosowaniu multimediów i niewerbalnej prezentacji materiału. E-learning pozwala uczyć się we własnym tempie oraz zminimalizować strach i nieśmiałość, które mogłyby pojawić podczas tradycyjnej nauki w klasie. Użycie technik video umożliwia przyswajanie wiedzy za pomocą materiału audiowizualnego, który można zatrzymać i przewinąć w celu ponownego obejrzenia. W porównaniu ze standartowymi zajęciami w klasie, e-learning przynosi duże zyski organizacjom z rozproszonymi i ciągle zmieniającymi się uczniami. Niektórzy krytykują e-learning, ponieważ brak w nim osobistego kontaktu z wykładowcą i w związku z tym, jak twierdzą niektórzy, nie jest on już „edukacyjny”. Zwolennicy e-learningu jednak twierdzą, że ta krytyka jest w dużej mierze bezpodstawna, ponieważ relacje międzyludzkie można rozwijać przy zastosowaniu programów audio lub video służących do prowadzenia konferencji internetowych, forów dyskusyjnych, czatów, blogów, wikipedii, poczty elektronicznej, lub innych synchronicznych czy asynchronicznych środków. 

Często mówi się też o wrażeniu odosobnienia, którego doświadczają uczniowie uczący się na odległość, chociaż fora dyskusyjne i inne formy komunikacji komputerowej mogą zmniejszyć to wrażenie, a nawet zachęcać do kontaktów osobistych i tworzenia grup wzajemnej pomocy. W sieci mogą również powstawać grupy dyskusyjne. Należy wspierać kontakty międzyludzkie w każdej formie, zarówno między wykładowcą a uczniem jak i między uczniami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz